نصب بوستر پمپ آب و تقويت كننده فشار
نصب بوستر پمپ آب بايد بيش از يك روز طول نكشد كه با اختلال بسيار كمي در مشتري ايجاد شود. پمپ و مخزن آب بايد تا آن جا كه ممكن است به هم نزديك باشند و منبع تغذيه بايد در محل انتخاب شده براي بوستر پمپ و مخزن نصب شود.
مخزن و بوستر پمپ به منبع اصلي تأمين آب ملك متصل مي شوند. منبع تغذيه به مخزن هدايت مي شود و پس از آن به بوستر پمپ مي رود و دوباره به منبع آب بر مي گردد و فشار شما را در خانه يا محل كار افزايش مي دهد. آب به طور مداوم از مخزن عبور مي كند بنابراين هيچ فرصتي براي آب راكد وجود ندارد.
مخزن تأمين براي نصب لازم است تا بتواند به طور موثر كار كند. اگر مشكل فشار داريد، آب كافي به سيستم وارد نمي شود، بنابراين نمي توانيد سيستم را بدون منبع تغذيه پشتيبان تقويت كنيد. بوستر پمپ آب و تقويت كننده فشار به آب نياز دارد تا بتواند به طور موثر كار كند، بنابراين اگر آب كافي در بوستر پمپ وارد نشود خشك مي شود و نمي تواند در پتانسيل كامل كار كند.
اندازه مخزن توسط يكي از كاركنان فني واجد شرايط ما تعيين مي شود زيرا هر نصب بسته به نيازهاي فردي متفاوت است. با داشتن يك مخزن آب پشتيبان، شما هرگز ديگر بي آب نخواهيد شد وقتي كه شهرداري مشغول تعميرات و نگهداري اضطراري است كه ممكن است روزها طول بكشد.
راهنماي نصب براي همه بوستر پمپ هاي تقويت كننده:
· مخزن پمپ و تأمين:
همه بوستر پمپ ها و تقويت كننده هاي فشار بايد از طريق يك مخزن ذخيره از آب تأمين شوند. تقويت كننده پمپ ها را نمي توان به سادگي با خوراك شهرداري مطابقت داد. لطفا به طرح شماتيك پمپ و مخزن مراجعه كنيد.
· طراحي لوله كشي
طراحي و نصب ضعيف لوله كشي يكي از دلايل عمده عملكرد ضعيف عملكرد پمپ گريز از مركز يا خرابي آن است. لوله كشي ضعيف مي تواند منجر به موارد زير شود:
· حفره
· ايحاد ترك
· خرابي پروانه
· خرابي هاي ياتاقان و مكانيكي
· پوسته هاي ترك خورده
· نشت
· ريختن
· آتش سوزي
لوله كشي مكش و اندازه لوله مكش و حذف جيب هاي هوا:
لوله كشي مكش از لوله كشي تخليه مهم تر است. لوله كشي بايد حداقل يك اندازه اسمي لوله بزرگ تر از ورودي مكش پمپ باشد. سرعت بايد كمتر از 2 تا 3 فوت در ثانيه باشد و افت سر در نتيجه اصطكاك بايد كمتر از 1 فوت در هر 100 فوت طول لوله گذاري معادل باشد. خطوط مكش بايد كوتاه و بدون چرخش غير ضروري باشد. براي مكش هاي غرقابي، لوله كشي بايد به طور مداوم به سمت پايين به سمت مكش پمپ شيب داشته باشد تا جيب هاي بخار بتوانند دوباره به مخزن منبع مهاجرت كنند.
براي بالابر هاي ساكن، لوله كشي بايد به طور مداوم به سمت بالا و بدون جيب هوا شيب داشته باشد (دريچه هاي دروازه را در موقعيت افقي نصب كنيد). اگر قرار است شير گيت بين پمپ و مخزن نصب شود، توصيه مي شود اندازه لوله و شير گيت به 1 برابر بار مصرف بوستر پمپ آبرساني افزايش يابد. هيچ شير، فيلتر صافي و فيلتر برگشتي بين پمپ و مخزن تعبيه نشده است. پمپ از قبل يك شير برگشتي بر روي خود نصب كرده و نمي تواند به مخزن فشار بياورد. صافي ها بايد روي كار لوله اي كه وارد مخزن مي شود نصب شود. فيلتر ها را مي توان قبل از ورود به مخزن يا در قسمت خروجي بوستر پمپ آب نصب كرد. اطمينان حاصل كنيد كه فيلتر ها مي توانند فشار پمپ را كنترل كنند.
ملاحظات بالا دست آرنج:
هنگام ايجاد تغييرات جهت بالا دست، فقط بايد از آرنج هاي با شعاع طولاني استفاده شود. آن ها نبايد مستقيماً به فلنج مكش پمپ متصل شوند و حداقل حداقل دو تا پنج قطر لوله مستقيم بايد بين فلنج مكش و آرنج و بين آرنج هاي متوالي باشد.
اين قبل از رسيدن مايعات به بوستر پمپ، چرخش و تلاطم را كاهش مي دهد. در غير اين صورت، ممكن است جدايي لبه هاي پيشرو، در نتيجه عملكرد پر سر و صدا و آسيب كاويتاسيون رخ دهد. ممكن است لوله خروجي متناسب با كاربرد آن كاهش يابد. مهم است كه به ياد داشته باشيد هرچه لوله خروجي كوچك تر باشد، مي توان حجم كمتري از آب را هل داد.
پمپ را بپوشانيد!
پمپ بايد پوشيده شده و از عناصر محافظت شود. پمپ هايي كه به طور نادرست نصب شده اند، در ضمانت نامه لحاظ نمي شوند.
اتصال برق:
اتصالات برق به پمپ توسط شخص واجد شرايط انجام مي شود.
درك حفره ساكشن:
كاويتاسيون ساكشن زماني اتفاق مي افتد كه مكش پمپ در شرايط كم فشار و خلاء زياد باشد، جايي كه مايع در چشم پروانه پمپ به بخار تبديل مي شود. اين بخار به طرف تخليه پمپ منتقل مي شود، جايي كه ديگر خلا نمي بيند و با فشار تخليه دوباره به مايع فشرده مي شود.
اين عمل فرو ريختن به شدت اتفاق مي افتد و به صورت پروانه حمله مي كند. پروانه اي كه تحت شرايط حفره مكش كار كرده است مي تواند تكه هاي زيادي از مواد را از صورت خود جدا كند يا تكه هاي بسيار كمي از مواد را برداشته و باعث مي شود پروانه به صورت اسفنجي به نظر برسد. هر دو مورد باعث خرابي زودرس بوستر پمپ مي شوند، اغلب به دليل خرابي تحمل.
حفره ساكشن اغلب با صدايي مانند شن يا سنگ مرمر در محفظه پمپ مشخص مي شود.
در برنامه هاي كاربردي خودرو، يك فيلتر مسدود شده در سيستم هيدروليك (فرمان برقي، ترمز هاي برقي) مي تواند باعث ايجاد حفره مكش شود و صدايي ايجاد مي كند كه همزمان با RPM موتور بالا و پايين مي آيد. اين نسبتاً غالباً يك غرغر بلند است، مانند مجموعه اي از چرخ دنده هاي نايلوني كه به درستي مش بندي نمي كنند.
كاويتاسيون تخليه كاويتاسيون تخليه هنگامي اتفاق مي افتد كه فشار تخليه پمپ بسيار زياد باشد، به طور معمول در پمپي كه كمتر از 10 درصد از بهترين نقطه كارايي خود كار مي كند، رخ مي دهد. فشار تخليه زياد باعث مي شود اكثر مايعات به جاي اين كه اجازه داشته باشد از دشارژ خارج شود، در داخل پمپ گردش كند.
هنگامي كه مايع در اطراف پروانه جريان دارد، بايد با سرعت بسيار بالايي از فاصله كم بين پروانه و محفظه پمپ عبور كند. اين سرعت باعث ايجاد خلا در ديواره محفظه مي شود (شبيه آن چه در ونتوري اتفاق مي افتد)، كه مايع را به بخار تبديل مي كند. پمپي كه تحت اين شرايط كار كرده باشد، ساييدگي زودرس نوك هاي پروانه و محفظه پمپ را نشان مي دهد.
علاوه بر اين، به دليل شرايط فشار زياد، مي توان از كار افتادگي زودرس درز و مكانيزم پمپ را انتظار داشت. در شرايط شد، اين مي تواند شاخه پروانه را بشكند.
تصور مي شود كه حفره تخليه در مايع مفصل باعث ايجاد صداي بيرون آمدن حاصل از ترك خوردگي مفصل استخوان مي شود، به عنوان مثال با ترك خوردن عمدي بند هاي فرد.
راه حل هاي حفره:
از آن جايي كه همه بوستر پمپ ها براي تأمين پتانسيل خود به جريان ورودي كاملاً پيشرفته نياز دارند، ممكن است بوستر پمپ عملكرد نا مطلوبي داشته باشد يا همان طور كه انتظار مي رود قابل اطمينان نباشد، به دليل طرح معيوب لوله كشي مكش مانند آرنج اتصال نزديك روي فلنج ورودي. وقتي جريان كم رشد وارد پروانه پمپ مي شود، به پره ها برخورد مي كند و قادر به دنبال عبور پروانه نيست.
سپس مايع از پره ها جدا مي شود و به دليل مشكلات حفره اي، لرزش و عملكرد به دليل تلاطم و پرشدن ضعيف پروانه، مشكلات مكانيكي ايجاد مي كند. اين امر منجر به درزگيري زودرس، بلبرينگ، خرابي پروانه و ترك خوردگي احتمالي پوشش بوستر پمپ، هزينه هاي نگهداري زياد، مصرف برق زياد و هد و يا جريان كمتر از حد مشخص مي شود.
براي داشتن الگوي جريان كاملاً پيشرفته، كتابچه هاي راهنماي توليد كننده پمپ حدود 10 قطر لوله مستقيم را كه در بالادست فلنج ورودي بوستر پمپ قرار دارد، توصيه مي كنند. متأسفانه، طراحان لوله كشي و پرسنل كارخانه بايد با محدوديت هاي چيدمان فضا و تجهيزات روبرو شوند و معمولاً نمي توانند اين توصيه را رعايت كنند. در عوض، استفاده از آرنج نزديك به مكش پمپ معمول است كه الگوي جريان ضعيفي را در مكش پمپ ايجاد مي كند.
با پمپ مكش مضاعف كه به آرنج بسته مي شود، توزيع جريان به پروانه ضعيف است و باعث ضعف در قابليت اطمينان و عملكرد مي شود. آرنج جريان را به صورت ناهموار تقسيم مي كند و بيشتر به كانال خارج آرنج هدايت مي شود. در نتيجه، يك طرف پروانه دو مكش جريان بيشتري را با سرعت و فشار بيشتري دريافت مي كند در حالي كه طرف گرسنه يك جريان بسيار آشفته و بالقوه آسيب رسان دريافت مي كند.
اين عملكرد كلي پمپ را كاهش مي دهد (هد تحويل داده شده، جريان و مصرف برق) و باعث عدم تعادل محوري مي شود كه باعث كاهش عمر مهر و موم، تحمل و پروانه مي شود. براي غلبه بر كاويتاسيون، در صورت امكان فشار مكش را افزايش دهيد. در صورت امكان دماي مايع را كاهش دهيد. دريچه گاز را روي شير تخليه قرار دهيد تا سرعت جريان را كاهش دهيد. گازهاي تخليه شده از محفظه پمپ خارج مي شوند.
شير هاي كنترل:
حفره مي تواند در شير هاي كنترل ايجاد شود. اگر افت فشار واقعي روي شير مطابق با فشار هاي بالادست و پايين دست در سيستم بيش از حد مجاز محاسبات باشد، ممكن است افت فشار يا چشمك زدن رخ دهد. تغيير از حالت مايع به حالت بخار در نتيجه افزايش سرعت سيال در يا دقيقاً پايين دست بزرگ ترين محدوديت جريان است كه به طور معمول پورت دريچه است. براي حفظ جريان ثابت مايع از طريق يك دريچه، سرعت بايد در انقباض وريد يا نقطه اي كه سطح مقطع كوچك ترين است، بيشتر باشد.
اين افزايش سرعت با كاهش قابل توجهي در فشار مايع همراه است كه با افزايش منطقه و كاهش سرعت ، تا حدي در پايين دست بازيابي مي شود. اين بازيابي فشار هرگز كاملاً در حد فشار بالادست نيست. اگر فشار موجود در انقباض وريد به زير فشار بخار حباب هاي سيال در جريان جريان ايجاد شود. اگر فشار بعد از شير به فشاري برسد كه يك بار ديگر بالا تر از فشار بخار باشد، در اين صورت حباب هاي بخار فرو مي ريزند و حفره ايجاد مي شود.
علل حفره بوستر پمپ:
· افت فشار در نازل مكش:
اگر مايعات در هنگام مكش بوستر پمپ در شرايط كار به اندازه كافي بالا تر از فشار بخار مايع در دسترس نباشد، بنابراين بخار شدن مايع و تشكيل حباب هاي گاز به احتمال زياد منجر به ايجاد حفره مي شود.
· افزايش دماي مايع پمپ شده:
افزايش دماي مايع در نقطه مكش پمپ باعث افزايش فشار بخار مايع مي شود. بنابراين احتمال پايين آمدن فشار عملياتي زير اين حد فشار بخار بيشتر مي شود، بنابراين منجر به ايجاد حباب و حفره مي شود.
· افزايش سرعت مايع در هنگام مكش بوستر پمپ:
افزايش سرعت مايع در هنگام مكش بوستر پمپ به طور معمول مي تواند ناشي از سرعت جريان مايعات بالا تر از مورد طراحي باشد. طبق اصل برنولي، سرعت مايع بالا تر به معني سرعت بالا تر و فشار كمتر است. افت فشار اصطكاكي در مكش بوستر پمپ نيز با افزايش سرعت جريان افزايش مي يابد و باعث مي شود فشار كم و حفره در مكش پمپ رخ دهد.
· كاهش جريان در مكش بوستر پمپ:
بوستر پمپ هاي سانتريفوژ براي جلوگيري از خشك شدن آن ها، حداقل جريان خاصي لازم است، همان طور كه توسط منحني هاي عملكرد بوستر پمپ نشان داده شده است. اگر جريان مايع به زير اين حد برسد، احتمال ايجاد بخار در پمپ ها و ايجاد حفره افزايش مي يابد.
· شرايط جريان نا مطلوب ناشي از انسداد يا آرنج تيز در لوله هاي مكش:
آرنج، شيرآلات، ساير اتصالات و انسداد تيز باعث از بين رفتن فشار اصطكاك بيشتر در مكش بوستر پمپ مي شود، بنابراين احتمال فشار مكش بوستر پمپ پايين منجر به ايجاد حفره افزايش مي يابد.
گروه توليدي و صنعتي ناب زيست مجموعه اي از واحد بوستر پمپ هاي آب و تقويت كننده فشار را به فروش مي رساند كه به طور خاص براي استفاده در برنامه هاي تجاري خانگي و سبك طراحي شده است كه فشار و جريان آب موجود براي تأمين تقاضا كافي نيست. محدوده مورد نياز فضاي مختلف و ظرفيت ذخيره سازي را برآورده مي كند. اگر در انتخاب مخزن مناسب به كمك نياز داريد ، لطفاً به وبسايت بوستر پمپ آب ناب زيست مراجعه كنيد. بنابراين با آگاهي از بهره برداري بوستر پمپ آب، مي توانيد فشار آب را به راحتي تنظيم و كنترل نماييد و به احتمال زياد با موفقيت فشار آب را مديريت خواهيد كرد. درنهايت، براي كاهش انرژي، بهبود كارآيي، صرفه جويي در وقت و هزينه، توليد بوستر پمپ آب و همچنين اطلاع از قيمت بوستر پمپ با متخصصان و كارشناسان ناب زيست از طريق شماره تماس هاي 50 57 426 0912 و 02188721092 در ارتباط باشيد. خوشحال مي شويم كه به شما كمك كنيم.
برچسب: بوستر پمپ آب - توستر پمپ آّرساني - بوستر پمپ آتش نشاني - بوستر پمپ دور متغير - بوستر پمپ دور ثابت - توليد كننده بوستر پمپ -قيمت بوستر پمپ - توليد بوستر پمپ - بوستر پمپ ناب زيست،
ادامه مطلب